НАЦІОНАЛЬНИЙ МЕДИЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ імені О.О. Богомольця
ЧЕСТЬ, МИЛОСЕРДЯ, СЛАВА

Фармацевти в Англії і Уельсі справляються з 70-80% «швидкодопомогових» дзвінків

10.04.2019

Фармацевти Уельсу, які співпрацюють зі службою «111» екстреної та невідкладної медичної допомоги Національної служби охорони здоров’я (National Health Service – NHS) допомагають 80% тих, що дзвонили без перенаправлення дзвінків, повідомляє АПТЕКА. UA

Виступаючи на першій аптечної Селтік-конференції 26 березня 2019 року в Единбурзі, Олександра Гіббінс (Alexandra Gibbins), керівник команди фармацевтів «111» NHS в Уельсі, зазначила, що модель, що застосовується службою в Уельсі, відрізняється від таких в Англії і Шотландії, ніж частково пояснюється велика частка закритих без перенаправлення звернень. Вона пояснила, що фармацевти в Уельсі працюють на завершальному етапі обробки дзвінків NHS «111», включаючись в роботу після диспетчерів і медсестер, які використовують алгоритм Pathfinders NHS. На відміну від Англії і Шотландії, де фармацевти разом з іншими клініцистами слідують алгоритмам для первинної обробки звернень, пояснила А. Гіббінс. В Уельсі фармацевти NHS «111» приймають автономні клінічні рішення. Це – телефонна консультація, зазначила доповідач. Уельс почав розгортання моделі NHS «111» в жовтні 2016 року на базі одного з університетів; її повне впровадження очікується в 2021 р.

В Англії до кінця 2018 р. послуги з лікування неважких захворювань у співпраці з NHS «111» в рамках розширеного пілотного проекту пропонують понад 2000 аптек. Перші результати роботи свідчать, що частка випадків, які зажадали підключення лікарів загальної практики, зменшилася з 70% на момент запуску схеми до 40%.

«NHS Digital» також повідомила, що з 2019 року для обміну клінічної інформацією між громадськими аптеками та лікарями загальної практики застосовують новий стандарт. Він дозволить отримувати інформацію, яку місцеві фармацевти збирають у пацієнтів при наданні таких послуг, як вакцинація, медикаменти і допомогу при незначних порушеннях, і передавати цю інформацію в цифровому вигляді лікарям загальної практики. Новий стандарт цифрового обміну медичною інформацією, що дозволяє генерувати її в одній системі, а потім обробляти в інший, називається «Fast Healthcare Interoperability Resources – FHIR».

Нагадаємо, що NHS «111» призначена для допомоги при неважких захворюваннях, тоді як «999» – для реагування у випадках, коли є загроза для життя, в тому числі:

ознаки інфаркту міокарда або інсульту (коли дорога кожна секунда);
втрата свідомості;
безперервний (епілептичний) напад;
кровотеча і т.д.
За матеріалами www.england.nhs.uk; www.pharmaceutical-journal.com; digital.nhs.uk