МАЙСТЕР-КЛАС ДЛЯ СТУДЕНТІВ ВІД АМЕРИКАНСЬКИХ ВОЛОНТЕРІВ В РЕАБІЛІТАЦІЙНОМУ ЦЕНТРІ «РОДИНА»

23.06.2017

19 червня 2017 року студенти медичного факультету №3 НМУ імені О.О. Богомольця відвідали реабілітаційний центр «Родина» для дітей із особливими потребами. До центру завітали гості з США, які провели майстер-клас з методами комунікації з дітьми з особливими потребами (аутизм, ДЦП, хвороба Дауна, органічне ураження ЦНС), які вони використовують в своїй країні близько 8 років. Студенти познайомилися з Крістофером Ді Роса, американським консультантом із впровадженням адресних рішень для людей з особливими потребами; Кросом Баумгарт, Сарою Гамсон, Уесом Грейджер – волонтерами, які приїхали в Україну із США поділитися своїм досвідом та провести майстер-класи.

Американські експерти акцентували увагу на тому, що всі люди здатні спілкуватися і розуміти. Людина з інвалідністю, особливо, дитина не завжди словами може щось сказати, але вона може, наприклад, поплескати по плечу чи посміхнутися. Із позіхання можна зрозуміти, що людина втомилася, а підкочування очей значить, що її щось не влаштовує. З положення тіла можна зробити висновок про те, як людина почувається. Якщо людина стисла кулаки – можливо, вона злиться чи хвилюється. В дитини із особливими потребами інша мова спілкування, але вона є і має бути сприйнята оточуючими, особливо лікарем-педіатром. «Ніколи не можна узагальнювати, не можна ставити «штампів» відповідно до діагнозу, а більше концентруватися на розпитуванні батьків, бо саме вони є найбільшими експертами в можливостях своєї дитини» – зазначали експерти.
Українська система роботи з дітьми із особливими потребами на сьогодні потребує вдосконалення – відмітили гості. В США створюються консиліуми спеціалістів та державних працівників для розроблення окремого індивідуального плану для кожної такої дитини з особливими потребами.

Іноземні спеціалісти розповіли, що педіатри в США користуються для визначення локалізації болю зображенням частин тіла маленькими смайлами (одні усміхнені, другі-похмурі), дитина може сама вказати місце болю поклавши смайлик на відповідну частина тіла. «Ми зрозуміли, що необхідно більше хвалити, навіть, за найменші досягнення дитини та акцентувати увагу лише на позитивних моментах для створення сприятливого стану дитини, який дасть можливість їй засвоювати необхідні навички. Треба навчитися ігнорувати агресивні та негативні дії, не приділяти уваги їм, щоб дитина не запам’ятовувала їх емоційним підкріпленням», – розказала студентка 4 курсу медичного факультету №3 Ірина Колібаба. Студенти факультету, як майбутні лікарі-педіатри винесли головний постулат майстер-класу – в роботі із дітьми, як здоровими, так і з особливими потребами, їхніми близькими, вирішальне значення мають комунікативні навички, спостережливість, доброзичливість, приязнь і повага до Особистості. Студенти НМУ дякують американським колегам за проведений майстер-клас.

Деканат медичного факультету №3