НАЦІОНАЛЬНИЙ МЕДИЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ імені О.О. Богомольця
ЧЕСТЬ, МИЛОСЕРДЯ, СЛАВА

Ще раз про незаконність спроб МОЗу об’єднати НМУ та ОдНМУ з іншими підприємствами, організаціями та установами, аби ускладнити повернення на посади їх незаконно звільнених ректорів

27.12.2018

Ми вже аналізували http://nmu.ua/news/nmu-znovu-hochut-reorganizuvaty/ незаконні спроби МОЗ об’єднати НМУ та ОдНМУ з іншими підприємствами, організаціями та установами, аби таким чином ускладнити повернення на посади їх незаконно звільнених ректорів. Зважаючи на повну абсурдність, штучність та безглуздість таких об’єднань, можна було б вважати, що ця тема померла.

Проте, 27.12.18р. МОЗ на своєму сайті розмістив повідомлення “В Україні буде створено новий Національний одеський медичний університет на базі Одеського національного медуніверситету та Кримського державного медуніверситету ім. С.І.Георгієвського. Оргпроцеси не вплинуть на поточний навчальний процес”.

Це повідомлення навіть встигли передрукувати ЗМІ (наприклад, https://m.tyzhden.ua/News/224839), однак, пізніше воно раптом зникло без будь-яких пояснень.

Злі язики кажуть, що спроба проштовхнути цю «ініціативу» через Кабмін, скориставшись передноворічною біганиною, зазнала фіаско, тобто повідомлення на сайті виявилося фальстартом.

Проте, оскільки цей фальстарт продемонстрував, що псевдореформаторські ініціативи з об’єднання «чучелом чи тушкою» не вмерли і досі блукають у збудженому мозку окремих функціонерів, мусимо дати невеликий коментар з цього приводу, не повторюючи те, що вже було сказано з цього приводу раніше.

  1. Те, що МОЗ тепер хоче не об’єднувати чи реорганізовувати, а створювати новий університет свідчить про те, що МОЗ, нарешті, визнало, що єдиним випадком, коли воно може призначати в.о. ректора – це випадок, передбачений ч. 4 ст. 42 Закону «Про вищу освіту», а саме створення нового ЗВО. Таке визнання є безумовним позитивом, який дає надію, що МОЗ визнає й решту норм Закону «Про вищу освіту», зокрема, щодо автономії ЗВО.
  2. Очевидно, що «створення Національного одеського медичного університету на базі Одеського Національного медичного університету» не має нічого спільного зі створенням нового ЗВО, йдеться лише про зміну назви (фактично, перестановку місцями двох слів з назви, які не змінюють самої назви) з одночасним приєднанням Кримського державного медуніверситету, тобто про реорганізацію шляхом приєднання КДМУ до ОдНМУ. При цьому, зважаючи на те, що все майно Кримського державного медуніверситету залишилося в окупованому Криму, йдеться навіть не про приєднання, а про переведення викладачів та студентів цього університету до ОдНМУ.
  3. Підтвердженням фіктивності цього «створення нового університету» є шикарна за своєю суттю фраза в повідомленні: «Оргпроцеси не вплинуть на поточний навчальний процес. Які «оргпроцеси» можуть бути при створенні нового університету і як вони повинні впливати на поточний навчальний процес в університеті, який тільки створюється на рівному місці, невідомо. Ймовірно йдеться про обмовку за Фрейдом, тобто мали на увазі, що оргпроцеси зі зміни назви ОдНМУ та переведення до нього викладачів КДМУ не вплинуть на навчальний процес в ОдНМУ, але ж написати так прямо – це визнати, що нічого нового не створюється.
  4. Відповідно до ст. 31 Закону «Про вищу освіту», рішення про утворення, реорганізацію (злиття, приєднання, поділ, перетворення) чи ліквідацію закладу вищої освіти приймається для закладів державної форми власності Кабінетом Міністрів України. Проте, Кабмін не наділений правом створювати, реорганізовувати чи перетворювати ЗВО, що мають статус Національних, адже все, що стосується надання чи позбавлення цього статусу, є виключною прерогативою Президента.
  5. Всі негативні наслідки, пов’язані з цими «реорганізаціями», незалежно від того, як їх називатиме МОЗ, покладатимуться особисто на керманичів МОЗ, адже, відповідно до ч. 2 ст. 31 Закону «Про вищу освіту», реорганізація чи ліквідація закладу вищої освіти не повинна порушувати права та інтереси осіб, які навчаються у цьому закладі вищої освіти. Обов’язок щодо вирішення всіх питань продовження безперервного здобуття вищої освіти такими особами покладається на засновника (засновників) закладу вищої освіти.
  6. Відповідно до ст. 36 КЗпП України, зміна підпорядкованості підприємства, установи, організації не припиняє дії трудового договору. У разі зміни власника підприємства, а також у разі його реорганізації (злиття, приєднання, поділу, виділення, перетворення) дія трудового договору працівника продовжується. Припинення трудового договору з ініціативи власника або уповноваженого ним органу можливе лише у разі скорочення чисельності або штату працівників (пункт 1 частини першої статті 40).

Відтак, проста реорганізація ОдНМУ, незалежно від того, як її назвати, не дає МОЗ можливості позбавитись ректора чи інших працівників, які не подобаються, потрібне наступне скорочення штатів. Очевидно, що скорочення посади ректора є абсурдом, адже ЗВО не може залишитись без ректора, а скорочення інших працівників під приводом «боротьби з корупцією» викличе обурення, особливо, зважаючи на те, яких «професіоналів» набрали «визнані МОЗ» Кучин і ко замість незаконно звільнених. До того ж, будь-яке скорочення потрібно завчасно погодити з профспілками.

Отже, МОЗ, переслідуючи на меті за будь-яку ціну поставити на чолі ОдНМУ свою креатуру на кшталт Кучина хоча б на 6 місяців, передбачених ст. 42 Закону у разі створення нового ЗВО, намагається стрибнути вище голови, адже, фактично, йому потрібно знищити славетний ОдНМУ з багаторічною історією та репутацією, переконавши Кабмін створити на рівному місці «новий» Одеський медуніверситет (не Національний), передати йому все майно ОдНМУ, перевести до цього новоспеченого «університету» всіх студентів та викладачів ОдНМУ, довести цей «університет» до передбачених Ліцензійними умовами параметрів, аби видати йому ліцензію, а сам ОдНМУ просто кинути напризволяще, адже ані МОЗ, ані Кабмін не мають повноважень ліквідувати Національний ЗВО.

І назвати цей процес «реформуванням вищої медичної освіти в Україні з метою приведення її у відповідність до західних стандартів».

Таку аферу протягнути через Кабмін вкрай складно, особливо зважаючи на те, що в.о. міністра У.Супрун лише присутня на засіданнях Кабміну, проте не має права голосу, оскільки голосують лише міністри, тобто вона не може навіть дати єдиний символічний голос за таке рішення.

Сподіваємось, що після сьогоднішнього провалу МОЗ, нарешті, залишить абсурдні ідеї щодо перетворення ОдНМУ та повернеться до реформування медичної галузі, а медичною освітою, так само, як і рештою напрямків освіти, будуть перейматися медичні ЗВО та профільне Міністерство освіти та науки.

Спростування інформації низки ЗМІ про ліквідацію ОНМедУ27 грудня кілька ЗМІ поширили інформацію про те, що Кабінет…

Posted by Одесский национальный медицинский университет on Thursday, December 27, 2018