РОЗПОЧАВСЯ ОБ’ЄКТИВНИЙ СТРУКТУРОВАНИЙ КЛІНІЧНИЙ ІСПИТ ДЛЯ СТУДЕНТІВ 3 КУРСУ МЕДИЧНИХ ФАКУЛЬТЕТІВ

05.06.2018

В Національному медичному університеті імені О.О.Богомольця вперше проведено об’єктивний структурований клінічний іспит (ОСКІ-1) для студентів 3 курсу. Впровадження ОСКІ  в навчальний процес відповідає передовій  європейській практиці для оцінки таких важливих компетентностей майбутнього лікаря, як комунікація з пацієнтом, дотримання етичних норм, клінічний огляд та техніка виконання інвазійних втручань.

Сьогодні, 5 червня, в спеціально облаштованому центрі для проведення об’єктивного структурованого клінічного іспиту студенти проходили 12 станцій: 5 – терапевтичних (4 станції різноманітних терапевтичних маніпуляцій і одна станція – огляд терапевтичного пацієнта); 6 хірургічних станцій, з яких 5 – хірургічних маніпуляцій і шоста – огляд хірургічного пацієнта; 1 станція – педіатрична (здійснення антропометричних вимірювань на манекені, заповнення бланків обстежень, порівняння отриманих результатів з нормою).

За словами декана медичного факультету №1 Володимира Мельника, на кожній  станції є чек-лист, тобто перелік тих завдань, які обов’язково студент повинен виконати, і вони оцінюються в бальній системі «склав» чи «не склав». Відповідно студент має скласти вірно не менше 60,5%  передбачених пунктів, щоб іспит був зарахований. «На відміну від тестового іспиту, під час ОСКІ ми оцінюємо не знання, а компетенції – чи вміє студент поводитися з пацієнтом, забирати аналіз, проводити серцево-легеневу реанімацію», – зазначає професор Володимир Мельник.

Впровадження ОСКІ покликане вирішити кілька завдань: зробити додатковий акцент на практичній підготовці студентів, інтегрувати викладання пропедевтики на 2-3 курсі та власне клінічних дисциплін на старших курсах, встановити єдині правила та вимоги; створити чіткі алгоритми виконання кожної навички.

«Сьогодні проходить ОСКІ-1 для студентів 3 курсу, а у наступному році ми плануємо проводити в такій формі державний іспит для випускників. У всьому світі є два формати – тести і об’єктивно-структурований клінічний іспит на фантомах або на стандартних пацієнтах, які використовуються разом, що дозволяє мати певну гарантію для суспільства, що лікар підготовлений. Але справа не тільки в самому іспиті, головна мета оцінювання – це не просто відбракувати, а й мотивувати і студентів, і викладачів, щоб одні навчилися, а інші навчили за певними стандартами. Тому нашою командою була проведена колосальна робота для розробки покрокових інструкцій та алгоритмів, щоб на всіх кафедрах навчали однаково», – розповіла професор Катерина Амосова.

Всього за 2,5 тижні ОСКІ-1 складатимуть понад 1300 студентів.

Прес-центр