БІОЕТИЧНА ЕКСПЕРТИЗА
Персональний склад та контактні дані експертів
Відповідальний секретар Комісії з питань біоетичної експертизи та етики наукових досліджень – д.мед.н., професор Диндар Олена Анатолівна
вул. В. Кучера 7, КМПБ № 3, 4 поверх, кафедра акушерства і гінекології № 3
Технічний секретар -доцент Столяр Вікторія тел. (097) 979-98-77
Порядок проходження процедури біоетичної експертизи
Інформація аспірантам!
Для затвердження теми дисертаційного дослідження та наукового керівника, на Вчену раду факультету/Інституту може бути подано Пояснення завідувача кафедри про біоетичні аспекти роботи (додаток 12).
Біоетична експертиза може не проводитися якщо дисертаційне дослідження не має предмету експертизи: виконання роботи не передбачає участь людей, використання лабораторних тварин та роботу із біологічним матеріалом, дані, які дослідник використовує для аналізу наведені у відкритих джерелах і публікація результатів у відкритому доступі не потребує погодження комісії з питань біоетичної експертизи та етики наукових досліджень.
Рішення про відсутність у роботі даних для біоетичної експертизи приймається на засіданні кафедри при плануванні дисертації та затвердженні керівника. Витяг із засідання із формулюванням «Робота не має предмету біоетичної експертизи» надається у відділ аспірантури та у секретаріат комісії.
УВАГА!! Аспіранти 2-го року навчання, які мають пройти першу біоетичну експертизу дослідження (планування дослідження), а також аспіранти 4-го року навчання, що готуються для захисту дисертації
Для цього в НМУ складений і затверджений графік 10 засідань Комісії і визначений список аспірантів, матеріали яких будуть розглядатися (Наказ ректора № 717 від 04.09.2025). Комісією призначений експерт.
Для проходження експертизи аспірант протягом тижня від дати вказаної в наказі має подати в Комісію – скани 2х підписаних документів:
- заява (документ №1) і
- анотація дослідження (документ № 3).
*Для експериментальних робіт додатково – Протокол роботи з тваринами (документ 4б).
- драфт (ворд формат) оформленого Експертного висновку комісії (документ № 9).
Аспірант розміщує перелічені документи в Електронному кабінеті, якій відкриває за проханням аспіранта технічний секретар комісії Вікторія Столяр (097- 979-98-77).
Протягом тижня експерти комісії (фаховий та зі статистики) розглядають завантажені матеріали та додають в кабінет 2 заключення із формулюванням (варіанти):
- «Рекомендовано»
- «Не рекомендовано»,
- «Підлягає повторному розгляду після доопрацювання протоколу згідно до зауважень експерта»
Якщо обидва висновка – «Рекомендовано», Комісія на засіданні затверджує рішення і протягом тижня аспірант отримує у відділі аспірантури позитивний висновок комісії.
За умов «Підлягає повторному розгляду після доопрацювання протоколу згідно до зауважень експерта» – аспірант має доопрацювати матеріал протягом 1го тижня.
Якщо аспірант своєчасно не завантажив в електронний кабінет необхідні документи, або робота отримала висновок «Не рекомендовано», завідувач кафедри до якої прикріплений аспірант, має звернутися до Проректора з наукової роботи та інновацій із поясненням і погодити дату повторної експертизи матеріалів аспіранта.
ПРИКЛАДИ ОФОРМЛЕННЯ ДОКУМЕНТІВ
ВІДЕОКОНСУЛЬТАЦІЇ
2. Поради дослідникам, що планують клінічне дослідження за участю пацієнтів (38 хвилин)
3. Що треба врахувати науковцям, які планують відтворювати експериментальну модель (8 хвилин)
4. Які правила використання даних, отриманих через анкетування. Заключна промова (10 хвилин)


