МАЙСТЕР-КЛАС «КОМУНІКАЦІЯ З БАТЬКАМИ – АХІЛЕСОВА П’ЯТА ЛІКАРЯ ПЕДІАТРА»

04.04.2018

28 березня 2018 року для студентів Університету відбувся майстер-клас на тему «Комунікація з батьками – Ахілесова п’ята лікаря педіатра». Майстер-клас організувала та провела професор Оксана Виговська, декан медичного факультету №3, практикуючий педіатр-інфекціоніст із багаторічним стаж. Особливого значення комунікативні компетентності лікаря мають місце в педіатрії, оскільки на дитячого лікаря в першу чергу покладається відповідальність за оптимальний повноцінний розвиток особистості з моменту народження й до 18 років, тобто весь період формування особистості дитини відбувається на очах лікаря педіатра. Особливістю професійної компетентності лікаря педіатра є те, що він має не лише діагностувати та лікувати хвороби, а й, в першу чергу, попереджати її виникнення на ранніх етапах. Даний майстер-клас є одним із заходів в серії тренінгів, майстер-класів по даній тематиці підготовлених і проведених модератором для студентів, в першу чергу студентів-педіатрів та лікарів-інтернів.

В першій частині майстер-класу професор Оксана Виговська ознайомила всіх учасників з особливостями та унікальністю педіатричної комунікації, яка полягає в її складнощі, по-скільки в неї вступають не лише лікар, дитина, а й батьки та родичі. Було акцентовано увагу на тому, що на сьогодні в ефективній комунікації в педіатрії на перше місце виступає емпатія по відношенню до дитини, батьків, колег, відпрацьована компетентність коректної і правильної комунікації, професіоналізм. Модератор детально зупинилася на тих особливостях сьогодення, які утруднюють правильний комплаєнс, як з боку дитини, батьків, родичів, так й з боку лікаря. Детально було проаналізовано психотипи батьків та акцентовано увагу на особливостях формування їхньої батьківської компетентності та ефективній комунікації з боку лікаря педіатра.  Друга частина майстер-класу включала в себе ділову гру. Всі учасники були розділені на групи – в якій кожен з них представляв лікаря, батьків, дитину, когось з родичів. Складність полягала в тому, що діти були різного віку, з різними скаргами чи ситуаціями, а батьки дітей представляли різні психотипи. Учасникам майстер-класу потрібно було кожному виступити в певній ролі, провести комунікацію і представити її результат іншим учасникам майстер-класу. Як показали результати роботи в групах із завданням досягнути ефективної комунікації вдалося справитися не всім і це виявилося зробити складно.

Аудиторію представили студенти від першого до шостого курсу медичного факультету №3. Цікавим виявилося те, що при обговореннях, дискусії в першій частині майстер-класу студенти молодших і старших курсів по-різному уявляли собі успішну комунікацію в педіатрії. А наприкінці, після ділової гри всі прийшли до єдиного висновку – що набуття компетентності ефективної комунікації в практиці майбутнього лікаря педіатра потребує постійного професійного спілкування, досвіду, часу та багато інших складових і є процесом складним і тривалим. Після участі в роботі майстер-класу всі учасники отримали сертифікати, завдання на наступний майстер-клас і наближення до омріяної професії.

Деканат медичного факультету №3