МАЙСТЕР-КЛАСИ ТА ТРЕНІНГИ ДО ДНЯ ПОГАНОГО СЛУХУ ТА ДНЯ КОХЛЕАРНОГО ІМПЛАНТА В УКРАЇНІ ДЛЯ СТУДЕНТІВ УНІВЕРСИТЕТУ

18.05.2018

З 14 по 18 травня по всій Україні відбулася низка заходів присвячених Дню поганого слуху та Дню кохлеарного імпланту. Мета проведення заходу – привернення уваги суспільства до проблеми глухоти у дітей та дорослих. 14 травня для студентів Університету Дмитро Заїка, експерт з налаштування кохлеарних імплантів провів майстер-клас на тему «Кохлеарна імплантація, як засіб слухопротезування при важких втратах слуху». Він розповів про будову вуха, методику застосування кохлеарного імпланта та подальше його використання і продемонстрував сучасні імпланти та принцип їх дії. Світлана Заїка, сурдопедагог із 15-ти річним стажем, аспірант Інституту соціальної педагогіки НАПН України провела майстер-клас на тему «Особливості сурдопедагогічної допомоги в розвитку дітей раннього віку після кохлеарної імплантації. Власний досвід». Вона наголошувала на взаємозв’язку ранньої діагностики глухоти та результатом імплантації. Чим раніше імплант буде встановлений, тим кращим буде подальший результат. Акцент було зроблено на сприйняття діагнозу «глухота» родиною пацієнта. Кожна родина проходить п’ять стадій після його встановлення: шок, розуміння, «захисного заперечення», прийняття глухоти, конструктивний дій.

На майстер-клас завітала дівчинка Софія, учениця третього класу, якій було діагностовано глухоту у 6 місяців та встановлено перший імплант у 12 місяців, а другий – у 2 роки. Людмила, мама Софійки розповіла, що під час вагітності вона перехворіла на тяжку форму грипу, дівчинка народилася із затримкою розвитку. Вона не відразу звернула увагу на проблеми зі слухом у дитини, лише на 3-му місяці життя, на 6 місяці діагноз «глухота» було встановлено й родина зробила все, щоб Софія змогла чути, говорити й пізнати світ. Людмила наголошувала, що встановити кохлеарний імплант – це лише перший крок, наступний крок – кропітка робота дитини з встановленим імплантом із сурдопедагогом і робота всіх членів родини з такою дитино. Родина Софії два роки щодня наполегливо займалася з нею, щоб дівчинка змогла чітко чути й гарно розмовляти. На сьогодні Софія відвідує загальноосвітню школу, займається балетом, музикою, художнім мистецтвом, за фізичним та психологічним розвитком не відстає від однолітків.

16 травня відбувся тренінг на тему «Система раннього розвитку і раннє втручання у дітей із порушеннями слуху» від Володимира Шевченка – сурдопедагога, співробітника лабораторії кохлеарної імплантації Інституту соціальної педагогіки НАПН України. На жаль, в Україні щороку все більше дітей втрачають здатність чути, зросла питома вага дітей з вродженими вадами слуху. На тренінгу велика увага приділялася питанням встановлення глухоти на ранніх етапах розвитку дітей, методам дослідження для виявлення вад слуху у дітей, особливостям реабілітації дітей після кохлеарної імплантації. Дані заходи є важливими для студентів педіатрів, оскільки своєчасна діагностика вродженої глухоти, лягає саме на плечі лікарів педіатрів, а виявити її не так легко й правильне ведення дітей із імплантованим кохлеарним імплантом також є обов’язком лікаря-педіатра. Це лише перші кроки в здобутті студентами університету поглиблених знань з питань глухоти, кохлеарної імплантації.

Деканат медичного факультету №3