ПОДІЇ ВЕРЕСНЯ-ЖОВТНЯ ОЧИМА СПІВРОБІТНИКІВ

02.11.2018

Бородуля Олександр Олегович – провідний фахівець  інформаційно-аналітичного відділу НМУ

Однією з основних проблем, з якою довелося стикнутися, став саботаж співробітників попередньої адміністрації. Зокрема, він полягав в тому, що посадові особи, які були відповідальні за функціонування інформаційних систем Університету, відмовилися передавати доступи до адміністрування інформаційних систем, а також резервні копії накопичених в системах даних, що поставило під загрозу нормальне функціонування бухгалтерії, своєчасне нарахування заробітних плат та стипендій, внесення даних до державного реєстру ЄДБО, а також роботу ряду інших підрозділів. Для вирішення цієї проблеми новим керівництвом університету було вжито ряд невідкладних організаційно-технічних заходів і роботу зазначених підрозділів було оперативно відновлено.

Після того, як новою адміністрацію було взято під контроль функціонування офіційного web-сайту університету, колишніми посадовими особами був створений клон офіційного web-сайту НМУ, який за стилем оформлення, структурою и логотипами повністю дублює офіційний сайт, при цьому використовується схоже доменне ім’я. На сайті-клоні під логотипами НМУ розповсюджується інформація, яка часто не має відношення до роботи  Університету і відповідно законним керівництвом не узгоджувалася.

Згодом на офіційний сайт Університету nmu.ua були скеровані потужні Ddos-атаки, внаслідок яких нормальне функціонування сайту на деякий час стало неможливим, і довелося вживати термінові заходи щодо протидії таким атакам. Наразі роботу офіційного web-сайту в основному відновлено, на ньому постійно розміщується актуальна інформація, що стосується діяльності університету. Ведуться роботи щодо відновлення функціонування інформаційних ресурсів, які були технічно пов’язані з сайтом, зокрема корпоративної електронної пошти.

Окрім цього 8 жовтня 2018 р. невідомими особами був незаконно вимкнений сервер, який забезпечує роботу АСУ «Управління закладом освіти», що фактично паралізувало навчальну роботу закладу, оскільки викладачі та студенти втратили доступ до інформації про розклад занять, результати складання заліків, іспитів, та великого обсягу інших даних, масив яких формувався протягом останніх декількох років і є невід’ємною частиною нормального функціонування Національного медичного університету.

Наразі місцезнаходження електронних носіїв інформації з даними вказаної системи невідоме. Надавати будь-які пояснення колишні посадові особи відмовляються.

У зв’язку з цим адміністрація Університету направила відповідні звернення до правоохоронних органів, визначила ряд заходів щодо забезпечення безперебійного функціонування підрозділів університету та розпочала роботи з якнайшвидшого відновлення інформаційних систем.

 

Боссак Любов Дмитрівна – провідний юрисконсульт НМУ

 

17 вересня 2018 року я прийшла на бульвар Тараса Шевченка, 13 до ректорату на посаду юрисконсульта з бажанням працювати в новій адміністрації. Враження від побаченого в ті дні в ректораті були досить дивні: кабінети пустували, працівники були відсутні на робочих місцях. Згодом з’ясувалося, що у відділі кадрів та у відділі лікувально-консультативної роботи є декілька співробітників. Через пару днів почали повертатися працівники бухгалтерії, адже гостро стояло питання про нарахування стипендії студентам та заробітної платні співробітникам. Це було не так просто, оскільки команда попередньої адміністрації, яка перебувала в навчальних корпусах на проспекті Перемоги, 34 весь час перешкоджала нормальній роботі.

З березня 2005 року я працюю в НМУ, але з такою безвідповідальністю співробітників щодо виконання своїх функціональних обов’язків ще не стикалася. Зокрема в юридичному відділі відсутні важливі документи: Статут Університету, посадові інструкції, Положення про юридичну службу тощо. Незрозуміло чим керувалася попередні керівники, адже відсутність цих документів шкодить не новій адміністрації, а насамперед всьому колективу університету – студентам та співробітникам.

 

Ніна Павлівна Веньовцева – заступник головного бухгалтера

У понеділок 17 вересня 2018 року я з колегою – бухгалтером І категорії М.П. Постельгою була на тематичному семінарі: «Новий звіт по ЕСВ. Нове в виплатах ФСС».

У другій половині дня зателефонував проф. О.М. Науменко з проханням терміново приїхати до адміністративного корпусу. Коли ми приїхали, то побачили відсутність усіх працівників, яких відправили за наказом попередньої адміністрації на проспект Перемоги в фізико-хімічний корпус.

Ми почали з телефонних дзвінків співробітникам бухгалтерії, щоб вони повернулися на робочі місця. 18 вересня у вівторок у приміщення ректорату повернулися А.В. Кондратенко – провідний бухгалтер відділу стипендії, В.М. Коваль – бухгалтер І категорії, В.І. Новіцька – бухгалтер відділу стипендії, Л.Г. Постельга – пенсійна група бухгалтерії, Т.В. Карпікова – бухгалтер І категорії розрахункового відділу бухгалтерії. Вона одна приймала співробітників НМУ в розрахунковому відділі бухгалтерії. 1 жовтня з декретної відпустки вийшла С.М. Данілевська – провідний бухгалтер, яка працювала вдень та вночі, а після того, як був відновлено роботу сервера, нарахувала заробітну плату всім співробітникам НМУ імені О.О. Богомольця.

Звіти в ДФС – Центральний офіс з обслуговування великих платників та ПФ України – були відправлені вчасно. Пільгова пенсія (список №1) була відпрацьована та виплачена.

Наразі бухгалтерія працює в штатному режимі, але і досі у комп’ютері головного бухгалтера все заблоковано, а на полицях в її кабінеті в паперовому вигляді документація лише трирічної давності.

 

Світлана Михайлівна Данілевська – заступник головного бухгалтера НМУ імені О.О. Богомольця

 

Достроково перервавши декретну відпустку, я пішла назустріч особистому проханню проф. О.М. Науменка і повернулася до виконання своїх обов’язків з понеділка – 1 жовтня 2018 року. Ситуація була наступною: був відсутній доступ до програмного забезпечення відділу заробітної плати бухгалтерії у зв’язку з викраденням серверу в ректораті. Весь наступний день відбувалося відновлення роботи серверу і лише в середу, 3 жовтня 2018 року, стало можливим поновити роботу зарплатного відділу. Із восьми працівників зарплатного відділу на робочому місці була лише одна людина – бухгалтер І категорії Тетяна Володимирівна Карпікова.

Зарплатня була попередньо нарахована бухгалтерами, але оскільки до вересневої зарплати також були неправомірно нараховані колосальні премії, то останні були зняті з оплати. Також стало відомо, що за наказом О.А.Никитюка без відома співробітників, які отримували зарплатню в касі, їх платню було переведено на Ощадбанк. Це також було скасовано.

3 жовтня 2018 р. попереднє керівництво Університету організувало мітинг під стінами казначейства (Державної казначейської служби України у м. Києві)  з вимогою виплатити зарплати, оскільки ці керівники надали в казначейство платежі 28 вересня 2018 р. із урахуванням усіх неправомірних премій. У цей час в ректораті фактично силами трьох людей – в.о. головного бухгалтера Ганни Миколаївни Федоренко, Тетяни Володимирівни Карпікової та мене до 2.30 ночі – з 3 на 4 жовтня 2018 року було завершено процес закриття до виплати  заробітної плати за вересень. Ми надали всі платежі по оновленій заробітній платі 4 жовтня 2018 р. о 9.00 ранку у казначейство і у другій половині дня, 4 жовтня, мною були відправлені до банків відомості виплати заробітної платні і гроші надійшли співробітникам на банківські картки. При цьому увесь колектив Університету за особистим розпорядженням проф. О.М. Науменка також одержав премію до Дня освітянина у розмірі посадового окладу.

 

Валентина Миколаївна  Коваль – бухгалтер НМУ

21 вересня 2018 року ми перебували у будівлі ректорату. Вдень приїхало тодішнє, вже нелегітимне керівництво університету з метою силою повернутися в адміністративний корпус. Охорона зачинила двері, ми на власні вуха чули, як К.М. Амосова закликала ламати двері. Охорона корпусу викликала поліцію і корпус фактично опинився в облозі. Правда, нам було дуже страшно спостерігати людей з автоматами, адже у всіх є діти та сім’ї.

Але попри це ми продовжували працювати й змогли нарахувати і виплатити академічну та соціальну стипендію студентам, виплатити кошти на харчування дітям-сиротам, заробітну плату співробітникам НМУ та розрахуватися за комунальні послуги.

Ще один «цікавий» епізод із протистояння: коли під Державним казначейством 3 жовтня 2018 р. тривав мітинг, організований попередньою адміністрацією НМУ і все тодішнє керівництво заблокувало вхід до казначейства з вимогами виплатити заробітну плату та незаконно нараховані премії, нашого бухгалтера з приміщення казначейства не випускали, і тому Аліна Кондратенко змушена була покинути казначейство через вікно, вийти через двори будівель і потім повернутися в ректорат з документами.

 

Кондратенко Аліна Володимирівна – бухгалтер НМУ

14 вересня 2018 року ми, як завжди, прийшли вранці на роботу в будівлю ректорату, але двері були зачинені, як нам повідомили, «по технічним причинам». Тодішній начальник відділу кадрів С. Решетник  направив усіх співробітників ректорату у фізико-хімічний корпус на проспект Перемоги, де ми – працівники бухгалтерії просто сиділи на лавках у холі.

У понеділок 17 вересня вранці ми отримали розпорядження від головного бухгалтера С.М. Волощук йти на роботу у бібліотеку на 7 поверх фізико-хімічного корпусу. Цілий день ми знову просиділи там без діла. 18 вересня на сайті Державного реєстру ми побачили інформацію про те, що жодного з прізвищ керівників попередньої адміністрації там немає і вирішили, що треба дотримуватися закону, адже НМУ не приватний ВУЗ, а державний. Розуміючи, що наші робочі місця знаходяться в ректораті, ми втрьох – В.М. Коваль, В.І. Новіцька, Л.В. Кондратенко повернулися до адміністративного корпусу. З 28 співробітників бухгалтерії, які є в штаті бухгалтерії, в ректораті нас була лише третина, але ми зробили нарахування стипендії, заробітної платні, нарахування за комунальні послуги, а також найважливіше – оновлювали цифрові ключі підпису в Державному казначействі на дозвіл усіх проплат.

 

Коновалова Людмила Володимирівна – в.о. начальника планово-фінансового відділу НМУ

 

Відколи всі структурні підрозділи ректорату за наказом від 14 вересня № 488 були переведені до навчальних корпусів на проспект Перемоги 34, діюче керівництво університету на чолі з професором О.М. Науменко запросило мене очолити планово-фінансовий відділ, щоб забезпечити хоча б мінімальну фінансову активність закладу: термінові розрахунки та звіти. Я погодилася, адже ще чотири роки тому очолювала цей підрозділ упродовж сімнадцяти років і добре обізнана в його функціонуванні.

На той час, коли я 4 жовтня 2018 року приступила до роботи в якості керівника планово-фінансового відділу, його діяльність було паралізовано: всі співробітники ПФВ знаходилися на території фізико-хімічного корпусу, де на сьомому поверсі для розміщення відділу було виділено конференц-зал, але не було створено відповідних умов для його діяльності. І майже три тижні працівники відділу не мали змоги виконувати свою роботу належним чином і в повному обсязі.

З огляду на ці обставини не були вчасно оформлені на роботу викладачі, в тому числі сумісники, які, щоб не зірвати навчальний план, весь вересень та початок жовтня проводили лекції та практичні заняття, не будучи зарахованими до штату університету, і тепер не можуть отримати зарплату за чесно відпрацьований час.

4 жовтня 2018 року співробітникам НМУ надійшли cмс-повідомлення з банків про нарахування зарплати, але достовірно, хто саме зміг провести фінансові документи через Казначейство, було незрозуміло, адже два сайти – офіційний nmu.ua та  фейковий nmu.life – стверджували протилежне.

У понеділок 8 жовтня співробітники відділу повернулися з фізико-хімічного корпусу на свої робочі місця у приміщенні ректорату та приступили до виконання своїх професійних обов’язків.

Під час перевірки та проведення опису наявних документів було виявлено відсутність частини документів, зокрема тих, які стосуються подання на преміювання та матеріальне заохочення за викладання англійською мовою.

На сьогодні діяльність відділу повністю відновлено, своєчасно надані на затвердження до Міністерства штатні розписи та звітність, нараховуються необхідні соціальні виплати студентам-сиротам тощо.

 

Юрій Леонідович Кучин – директор Інституту післядипломної освіти

 

Попри те, що ректора К. Амосову уже не просто відсторонили, а звільнили, фактично вся система управління лишилася у руках її команди. Відбувалася  якась збочена приватизація університету, постійно створювалися перешкоди представниками старої системи, адже на їхню думку все мало бути їхнє.

У той період, коли я виконував обов’язки ректора, я не міг знайти ключі, людей, а провайдерів шукав  через поліцію. Ми й досі не можемо знайти деякі надважливі документи, зокрема Статут університету, правила внутрішнього розпорядку тощо.

У перший день, коли я приступив до виконання обов’язків ректора, викрали два журнали реєстрації наказів. Це всі накази: і кадрові, і некадрові. Ми викликали поліцію, зафіксували це актами. Перестало працювати АСУ (“Електронний деканат “в НМУ),  це призвело до тимчасового хаосу, бо ніхто не знав, який в кого розклад.

На засідання ректорату ключові люди не приходили. Беремо пояснення. Виявляється – уявіть! – у чотирьох осіб одночасно розболілися зуби. Приносять довідку, що активно цей зуб пролікували всі четверо одночасно.

З роботи зникали люди. Юристи Університету хворіли раптово та часто, неможливо було знайти працівника юридичного відділу, щоб завізувати наказ. У момент підписання ключового наказу може зникнути головний юрист, чи в.о. начальника відділу кадрів. Потім виявляється, що вона теж раптово захворіла. І тому речі, які мали зробити сьогодні, були готові післязавтра.

Зараз не час займатися політикою – необхідно забезпечувати навчальний процес. Більшість співробітників університету – люди праці. Всі хочуть, щоб припинилося це “сіре” управління, щоб зрозумілим була субординація, щоб можна було займатися навчальним, лікувальним та науковим процесами, замість того, щоб прислухатись до чуток, ходити на вечірні збори перед Вченою Радою, читати на смс-повідомлення, які приходять, і думати, якою буде реакція того чи іншого.

 

Павловський Сергій Анатолійович, заступник декана ФПЛ ЗСУ

«Рабів до раю не пускають» саме таку цитату розмістила у своєму кабінеті екс-ректор НМУ імені О.О. Богомольця Амосова Катерина Миколаївна. То чому ж тоді вона разом зі своєю командою-сім‘єю намагалася зробити рабами усіх співробітників та студентів нашого ВУЗу? Чому посади, вчені ступені та звання, премії та винагороди здобувалися викладачами та студентами лише у випадку особистої зацікавленості когось із членів «правлячої команди», а не давалися за відповідні заслуги перед наукою чи університетом? Це не могло тривати вічно і я пишаюся тим, що доклав руку до встановлення нового курсу НМУ імені О.О. Богомольця – до підвищення якості освіти, збільшення кількості наукових відкриттів, виходу на конкурентний рівень на міжнародній арені медичної освіти.

 

Віктор Миколайович Поливач – в.о. проректора з науково-педагогічної роботи  та перспективного розвитку НМУ

Нова адміністрація стикнулася з винятковим свавіллям та результатами вседозволеності команди на чолі з К. Амосовою. Попередні керівники, покидаючи будівлю ректорату, вилучили найважливішу документацію, відформатували важливу інформацію в комп’ютерах частини підрозділів, пошкодили системи життєзабезпечення університету в цілому та адміністративного корпусу зокрема.

На початку своєї діяльності на посаді я стикнувся з повною протидією співробітників АГЧ, яких попереднє керівництво залякувало звільненнями.

Усі  технічні паспорти були повністю відсутні, згодом їх знайшли в гаражі НМУ в одному зі службових авто. Також були відсутні документи на проведення усіх капітальних та аварійних ремонтних робіт, які також згодом були знайдені у підсобному приміщенні гуртожитку №7.

Про факт вилучення документів, які стосуються адміністративно-господарської  діяльності повідомлено у Національну поліцію та по даному факту  відкрито кримінальне провадження.

 

Ніна Григорівна Савченко – комендант адміністративного корпусу

 

Мені хочеться почати спочатку. 14 вересня 2018 року я приїхала «з вигнання» (попередню адміністрацію я вже не влаштовувала в якості коменданта) і коли зайшла в темний корпус, я була шокована – він стояв як «вбитий кит»: щитова зруйнована, каналізація не працює, бо води немає, Інтернету теж, сервер було пошматовано, чимало замків на дверях були пошкоджені – особливо на 2-му поверсі, співробітники відсутні і працювати ні з ким. Але нічого! Ми взяли, як то кажуть, волю в кулак, закатали рукави і почали працювати. В першу чергу – почали відновлювати поламане, а потім робили все, що тільки було потрібно, не звертаючи уваги – моя робота це чи ні – аби тільки жив наш улюблений Університет. За ці роки він просто став рідним. І хочеться сказати всім, хто допомагав – велике спасибі!

 

Олена Сергіївна Угарова – інспектор відділу лікувально-консультативної роботи

Під час подій, які відбувалися в НМУ у другій половині вересня і на початку жовтня, я була в ректораті на роботі в своєму відділі з першого дня блокування і саботажу. Бо саме тут знаходиться моє робоче місце згідно з посадовою інструкцією і здорового глузду.

Робила все, чим могла допомогти, чим могла бути корисною у цій ситуації. Допомагала бухгалтерії віднести чи відвезти документи, встановити зв’язок з кафедрами і підрозділами, обдзвонювала кафедри, підрозділи і деканати, відправляла повідомлення електронною поштою, допомагала збирати завідувачів кафедр і підрозділів на наради, допомагала зустрічати відвідувачів і роз’яснювала їм куди і до кого звертатися з питаннями і документами.

 

Ганна Миколаївна Федоренко – в.о. головного бухгалтера НМУ

У день отримання авансу 14 вересня 2018 року працівниками університету за вказівкою тодішнього керівництва інкасаторська служба доставила готівкові кошти до приміщення фізико-хімічного корпусу НМУ за адресою: проспект Перемоги, 34. Це була п’ятниця, останній робочий день тижня і до кінця дня я перебувала з грошима в гардеробі, фактично безрезультатно – більшість співробітників НМУ не знали, де мене знайти.

Так і не отримавши жодних вказівок щодо подальших дій від тодішнього керівництва та відчуваючи свою особисту відповідальність за безпеку грошей, ввечері я доставила готівку до приміщення ректорату на бульвар Шевченка, 13.

17 вересня 2018 року в понеділок, незважаючи на наполегливі вказівки в телефонному режимі О.А. Никитюка везти гроші знову до навчальних корпусів, я продовжувала видавати аванс за вересень в приміщенні ректорату всім, хто бажав його отримати. Жодних перешкод з боку нової охоронної служби співробітникам університету не чинилося. З цього ж дня я виконую обов’язки головного бухгалтера НМУ на законних підставах – за моїми плечима спеціальна бухгалтерська освіта та багаторічний досвід роботи.