ВІДКРИТТЯ НАВЧАЛЬНО-ТРЕНУВАЛЬНИХ ФАНТОМНИХ КЛАСІВ ДЛЯ СТУДЕНТІВ СТОМАТОЛОГІЧНОГО ФАКУЛЬТЕТУ

26.10.2017

25 жовтня 2017 року за участю ректора, член-кореспондента НАМН України, професора Катерини Амосової, в Стоматологічному медичному центрі Національного медичного університету імені О.О. Богомольця відбулося відкриття 2-х навчально-тренувальних фантомних класів для студентів стоматологічного факультету. Участь у заході також взяли директор Стоматологічного медичного центру, професор Андрій Копчак, декан стоматологічного факультету, професор Наталія Біденко, представники адміністрації університету та співробітники СМЦ.

За словами ректора НМУ, професора Катерини Амосової, саме на навчальних фантомах студенти стоматологічного факультету зможуть відпрацювати свої практичні компетентності до автоматизму та підготуватися до складання іспитів і ОСКІ. «Ми не лише змінюємо контент методичних розробок на кафедрах, а й розробляємо алгоритм дій, щоб усі студенти вміли правильно виконати практичне завдання від першого кроку і до останнього та змогли відпрацювати все на фантомах», – зазначила професор Катерина Амосова.

Як розповіла декан стоматологічного факультету, професор Наталія Біденко, вона ще й досі не вірить, що на факультеті вже від сьогодні діють 2 класи з сучасними симуляційними фантомами (які імітують дорослих та дітей) для виконання стоматологічних маніпуляцій студентами. «Класи обладнані дуже якісними фантоми зі щелепами та великим запасом зубів, а також змінними запасними щелепами. Починаючи з 2 курсу студенти стоматологічного факультету вивчають фантом, а в навчальних класах зможуть виконувати завдання з препарування постійних і тимчасових зубів з метою лікування карієсу, пломбування і реставрації зубів із застосуванням різних пломбувальних матеріалів, препарування зубів під ортопедичні конструкції (коронки, вкладки), застосування інструментів і пристроїв для ізоляції робочого поля (таких як кофердам), тобто з усього поля діяльності терапевтичної стоматології, дитячої терапевтичної та ортопедичної стоматології», – зауважила професор Наталія Біденко.

Своїми першими враженнями від тестування симуляційних фантомів поділилися студенти 5 курсу стоматологічного факультету. В’ячеслав Вєдєнєєв побував на різних майстер-класах, на Всеукраїнській олімпіаді з стоматології і на олімпіаді з ортопедичної стоматології у Білорусі. «На заходах також проводилося практичне заняття на фантомах – ми препарували зуби під повні коронки, які потім моделювали на цифрових апаратах. Фантоми, які придбані для роботи студентів стоматологічного факультету НМУ не поступаються в якості – зуби імітують ситуацію, як у людини, препаруються гарно, не провалюються, як звичайна пластмаса та виготовлені з спеціальних полімерів, які не горять та не плавляться. Теоретично на фантомах виконуватиметься велика кількість маніпуляцій за рахунок заміни щелеп. Завдання, яке я виконую на фантомі – це видалення каріозно змінних тканин і заміщення їх фотополімерами», – зазначив студент. Студент 5 курсу Валерій Пилипенко виконував препарування твердих тканин зуба для подальшої прямої реставрації – відновлення анатомічної будови зуба (жувальна група зубів) за допомогою композитних матеріалів. А студент Дмитро Ладонько займався препаруванням каріозної порожнини зуба №5 з подальшим реставруванням оклюзійної поверхні зуба. Як зазначили студенти, вони працюють з різними зубами і різними класами каріозних порожнин (оклюзійна поверхня, контактна поверхня і залежно від цього виконують різні техніки реставрування.

На базі двох класів з симуляційними фантомами заплановано створення міжкафедрального тренінгового центру – маніпуляції, пов’язані з препаруванням зубів тут зможуть робити також ортопеди та ортодонти. Кабінети працюватимуть постійно. «Зараз окремо закупляють інструменти – наконечники і бори, які також необхідні для роботи. Це дуже витратна стаття бюджету, бо фантоми дорогі і у світі, а витратні матеріали фактично такі ж, як у клінічній стоматології», – говорить декан стоматологічного факультету Наталія Біденко, – Адміністрація Університету пішла на такий важливий крок, бо розуміє, що стоматолог – це відпрацювання практичних навичок та постійне вдосконалення. В класі 24 установки з дорослими симуляційними фантомами (тут одночасно зможе працювати 2 групи студентів) та 12 установок в дитячому класі (для 1 групи студентів). Студенти препаруватимуть зуби, пломбуватимуть, поліруватимуть, а завдяки запасним щелепам та зубам, вже непридатні для роботи зуби можна буде легко відкрутити та замінити на нові тієї ж групи», – додала професор Наталія Біденко.

Самі ж студенти стоматологічного факультету відмічають, що за останні роки багато всього змінилося: покращилася якість викладання, рівень засвоєння практичних навичок, з’явилося багато майстер-класів, за що вони висловлюють особливу подяку керівництву НМУ.

Прес-центр